Iata cum arata rezultatele pentru Rambler Media, holdingul care detine portalul Rambler, la nivelul anului 2007.
– cresterea profiturilor cu 90% in ultimul an pana la cifra de 28.3 milioane USD
– 24,4 milioane de unici lunar care au derulat 2 miliarde de pagini
– peste 220 milioane de cautari
– achizitia a 51% din reteaua sociala ruseasca damochka.ru
– achizitia a 51% din agentia de bannere online Bannerbank
– achizitia a 51% din Price Express (price.ru), lider in Rusia in comparatii de preturi
Rambler Media a renuntat la operatiunile pe TV, facand focus pe Internet, cumparand situri in proprietate. ( doktor.ru, mama.ru, ferra.ru, lenta.ro , etc ) . In momentul de fata Rabler este un jucator exclusiv online, cu mai mult de 32 milioane de vizitatori pe luna.
Rambler in Rusia sunt challengeri pentru liderul Yandex. Sau mai bine zis, erau, pentru ca au pierdut locul 2 in fata celor de la Google, care tureaza tare sa atace prima pozitie.
Rambler inca nu are propriul sau sistem de contextuala, cum au ceilalti, si folosesc Begun.ru, un fel de Ouverture. Insa Rzambler si-au declarat agresivitatea pe piata dupa ce au constatat ca nu mai e indeajuns sa fii un portal. Fiind primii in Rusia, au stabilit relatii mai bune cu generatiile care acum sunt professionals, care au carti de credit si bani de cheltuit. Noua politica se vede si prin angajarea fostului sef de operatiuni pe Europa de la Yahoo!, Mark Opzoomer, in varsta de 49 de ani.
PS Cand voi vedea actiuni asa profitabile/profesioniste si pe piata de portaluri din Romania ? Poate ca s-ar merita resuscitarea lui Kappa , sau alti lupi tineri sa se ridice ( Roportal ? 1001Romania ? ).
Google are monopol in Romania, dar asa ceva este unicat in Europa de Est. Lipseste initiativa si spiritul antreprenorial.