De la Andrei, WhiteImage, formula MarketingSherpa
ECE = 3lq + 2or + 2bc + 2it + ef + dr
Adica Eficienta unei campanii de newsletter este dependenta in primul rand de calitatea listei, oamenii inscrisi la newsletter si motivele care i-au determinat sa o faca si sa ramana ( 27% importanta). Daca newsletterul este scris BINE si in concordanta cu promisiunea initiala , atunci inca 36% din succes e asigurat. Restul procentelor sunt date de cand e trimis newsletterul, subiectul (atractivitatea initiala) si in numele cui se trimite. Ultimul amanunt este in directa dependenta, adica tehnicul, se trimite sau nu, e in inbox, bulk sau unde? (server & white listing).
Romania : cele mai mari costuri la o companie (percepute) sunt in legatura cu autorizarea listei “albe”, adica pleaca invers si nu evolueaza deloc. Copyrighteri se platesc slab si calitatea e proportionala, marketing in formarea listei si comunicare .. catre zero. Doar cateva situri unde sunt jurnalisti mai “misca” ceva insa au targetul foarte disipat. Plus ca nu prea se crede in eficienta lor. Eu sunt pro-newslettere desi imi fac mea-culpa si la rata mea de transmisie ( Newsletter) .
Unde:
ECE = Email Campaign Effectiveness
lq = List Quality
or = Offer Relevance
bc = Body Copy
it = Intrinsic Timing (Send Time and Urgency)
ef = Envelope Fields (From and Subject Lines)
dr = Deliverability Rate
PDA Jama este link sponsorizat de Marketonline.ro in prima campanie sociala de blogging, care are ca rezultat o donatie de 30.001 RON catre Cercetasii Romaniei.
Pai la noi este invers pentru ca lumea este interesata sa aiba cat mai multi in lista, nu conteaza de unde si cum…adica List Quality = 0 si atunci apar problemele de livrarea si Deliverability Rate mici.
Stiu. De multe ori cand spun ca eu imi propun 2-3 abonati la newsletter pe zi sunt luat in deradere. Insa daca ma uit la cei inscrisi in lista sunt foarte multumit. In 1 an am 1100 de abonati aproape , enough 4 me.
Daca trimitem 2 newslettere pe zi e normal sa avem deschideri putine, click-uri mai deloc si rata de unsubscribe enorma. Si majoritatea siturilor asa procedeaza. Noi cu un singur newsletter pe luna suntem multumiti de rezultate: 40% deschidere, 30% click, sub 1% unsubscriebe …