Citeam un articol de curand cu previziunile in USA in ce priveste comertul electronic pe 2011. In continuare se mentine cresterea de doua cifre ! 14.8% in 2010 fata de 2009 si previziunile pana in 2015 ating cifre halucinante. Pana la urma e vorba de scalabilitate si de dimensiunea pietelor.
Ce s-a intamplat ? Se atribuie doua motive majore pentru aceasta crestere : dezvoltarea zonei de mobile si a platilor doar la o singura atingere (vezi iPhone Apps) si a siturilor gen Groupon care aduc achizitii colective.
Eu cred ca langa acestea trebuie adaugata si schimbarea de jucatori (sunt noi firme care au luat locul celor inadaptate), si de ce nu, incorporarea in obisnuit, in cotidian, a magazinului online. Acum este o optiune si daca magazinul din cotul blocului nu are, singura. Nu isi mai bate nimeni capul sa mearga departe pentru unul sau doua produse.
Criza in comertul electronic ? Dupa cum ziceam si anul trecut, e direct proportionala cu timpul oamenilor. Cand o sa aveti timp destul o sa redescoperiti placerile comertului de magazin. Pana atunci metro-boulot-dodo ! si produsul il gasesc acasa inainte de dodo.