WPP sau cum cablurile se fac publicitate … . Cautand am ajus la acest grup – WPP si istoria mi s-a parut interesanta, asa ca v-o fac si voua publica.
1985
* Martin Sorrell devine actionar la “Wire and Plastic Products Plc“, un productaor de sarma, ca urmare a cautarilor lui fata de o entitate publica prin care sa construiasca o companie de servicii de marketing
1986-87
* Sorrell devine director executiv la re-denumita firma “WPP Group”
* Inepe sa construiasca sistemul, achizitionand companii de marketing in SUA si Anglia, cu focus pe publicitatea below-the-line
1987
* Cumpara J. Walter Thompson Group pentru $566m, inclusiv agentia de publicitate JWT , firma de PR Hill and Knowlton Inc si reteaua de cercetare de piata MRB Group
1988
* Devine listate pe NASDAQ la New York
* Continua achizitiile in Anglia si SUA in zona firmelor de servicii de marketing
1989
* Cumpara The Ogilvy Group pentru $864m , inclusiv agentia de publicitate Ogilvy & Mather Worldwide, Ogilvy Direct si Ogilvy Public Relations Worldwide
* Firmele de research Millward Brown si Research International se alatura WPP
1990-92
* WPP este numita agentia nr.1 in lume de Advertising Age
* Grupul se restructureaza financiar
1992
* Se lanseaza CommonHealth , o companie de comunicare , formata din specialistii de top ai grupului
1994
* IBM isi consolideaza advertisingul la, mutand 40 de agentii separate in cadrul grupului
1995
* Se infiinteaza Kantar ca si companie care sa reprezinte interesele grupului
1997
* Se introduce programul prin care angajatii au acces la actiunile bursiere ale grupului. Se primesc bonusuri in actiuni
* Se lanseaza o noua companie de media planning, buying si research si anume MindShare , in Europa si Asia
* Se investeste in Batey Holdings, un grup de publicitate din Singapore, Chime Communications si in IBOPE , grup de cercetare din America Latina
1998
* Se formeaza aliante strategice cu Asatsu-DK Inc , a treia agentie de publicitate din Japonia
* Continua achizitiile (mai mult de 30 ) in toate domeniile, inclusiv consultantul de retail american Management Ventures Inc
* Este listata la bursa de la Londra FT-SE 100 Index
1999
* MindShare se lanseaza si in SUA
* Kimberly-Clark consolideaza grupul cu JWT
* Cumpara The Brand Union , inclusiv specialistii in identitate de la includings corporate identity specialists Lambie-Nairn , si firma de sport marketing PRISM Group
2000
* Cumpara Young & Rubicam Group , inclusiv Y&R Advertising, Burson-Marsteller , Landor , Wunderman , Cohn & Wolfe si Sudler & Hennessey
* Mai mult de 35 de achizitii prinrte care Spafax (in-flight media) si Premiere Group
* Comisioneaza BrandZ, toolul de cercetare de la Millward Brown
2001
* Lanseaza Red Cell, o retea de patru agentii; cumpara agentia de creatie Berlin Cameron & Partners
* Cumpara Tempus Group plc. . Agentia de media a lui Tempus, CIA, isi uneste fortele cu The Media Edge si formeaza Mediaedge:cia
* Cumpara pachetul majoritar in compania coreeana de publicitate AD Venture Worldwide; Inca 25 de achizitii printre care Penn, Schoen & Berland, MJM, VML, Finsbury, Glendinning si Ziment
2002
* Se intareste prezenta in China si Taiwan prin actiuni la Shanghai Advertising Agency, H-Line Worldwide (China) si Era Public Relations (Taiwan)
* Ogilvy & Mather si Young & Rubicam iau controlul agentiei media a LG, Ad Inc, cea mai mare agentie din Korea
2003
* Cumpara Cordiant Communications Group, aducand Bates, Fitch, 141 Worldwide si HealthWorld in Grup. Bates se relanseaza ca un brand independent in Asia.
* WPP formeaza GroupM ca sa vina in intampinarea intereselor managementului grupului
* Red Cell se intareste in Anglia achizitionand pachetul majoritar in HHCL
2004
* WPP castiga conturile globale ale HSBC si Samsung , reprezentand mai mult de 1 miliard dolari
* Se intareste prezenta in China si Taiwan
* AGB si Nielsen Media Research creaza compania de rating TV internationala AGB Nielsen Media Research
2005
* WPP cumpara Grey Global Group
* Poster Publicity si Portland fuzioneaza sa creeze compania globala de outdoor Kinetic
* WPP isi intareste pozitia in Rusia prin Video International
Update 12 septembrie 2007 : WPP a achiziţionat agenţia digitală Schematic cu sediul în Los Angeles şi o echipă de 255 de specialişti, informează Brand Republic. Schematic, care are filiale la New York, Boston, Atlanta şi San Jose (Costa Rica), s-a aflat în spatele recentei relansări a site-ului britanic ITV.com. Agenţia a mai lucrat pentru mai multe proiecte online importante în Statele Unite, cum ar fi serviciul video la cerere CNN Pipeline şi serviciul de jocuri online GameTap al Turner Broadcasting System. Înfiinţată în 1999, agenţia Schematic lucrează în domeniul digital, ocupându-se de site-uri, televiziune interactivă şi servicii mobile. Dintre clienţii săi fac parte Coca-Cola, Comcast, CondeNast, Disney, NBC Universal, Nokia, Panasonic, Target, Time Warner şi Turner. Veniturile agenţiei pe anul 2006 au fost de 29,6 milioane de dolari.
Update 12 septembrie 2007 : Sorell pleaca de la conducerea companiei “Este aproape sigur că persoana care îmi va succeda în funcţie va veni din interiorul companiei. Cu toate acestea, nimeni nu va conduce această afacere în acelaşi fel ca mine. S-ar putea să facă treabă mai bună şi probabil că vor acţiona mai bine, însă niciodată nu vor avea aceeaşi atitudine ca mine, în calitate de fondator al companiei”, a declarat Sorrell.
4 decembrie 2007 : WPP face un partenriat cu DELL pentru o noua agentie de comunicare si marketing in valoare de 4,6 miliarde USD
Foarte misto postul!