In aprilie anul trecut am initiat la Boom (Netbridge Investments) un proiect de transparenta in legatura cu cifrele de vanzari ale companiei. O initiativa care inca de la inceput a fost privita cu suspiciune din mai multe motive : Boom nu isi facuse public nicioadata publice vanzarile (de altfel nici una din regiile de publicitate din Romania de altfel nu mai declarase public cifrele), nu existau la nivel de piata decat estimari, iar cand acestea se faceau nu aveau la baza decat experienta trecutului pentru a previziona anul in curs, plus alte motive legate de lupta pentru un share cat mai mare intr-o piata in formare.
Am dat curs proiectului si centralizarile pentru primul trimestru le-am facut abia spre sfarsitul lunii mai cand spuneam ca “reprezinta primul pas al unei companii de profil in drumul spre transparenta datelor privind consumul de publicitate online. Boom ofera, prin aceste informatii, posibilitatea de a face o aproximare cat mai corecta a industriei de online advertising in Romania“. Dupa centralizarea datelor pe ultimul trimestru (unde se remarca efectele situatiei mondiale actuale) am incheiat primele 4 etape ale acestui proces, care va invit sa le parcurgeti. Este probabil primul raport de evolutie al pietei romanesti consumatoare de publicitate online.