Da, suma este corecta, 6.8 miliarde, desi putem acorda circumstante lunii decembrie pentru ca au fost sarbatorile. Cresterea fata de luna anterioara de 7% si per ansamblu an de an cu 25%. Englezii par sa nu se joace si piata din UK este foarte matura in acest domeniu. Cifrele sunt oferite de CapGemini.
Valoarea totala a cumparaturilor online per user este de 111 lire sterline, valoarea totoala a comertului din Anglia fiind de 59 miliarde lire sterline (68 miliarde Euro). Pentru 2011 sunt prevazute procente de crestere de 18% a pietei per total, catre 68 miliarde lire sterline, adica o crestere cu 10 miliarde Euro a pietei.
Iata si cresterile pe luna cadourilor :
Accesorii – crestere 59%
Incaltaminte – crestere 44%
Haine – crestre 40%
Bere, vin, alcool – crestere 36%
Cadouri – crestere 22%
Sanatati si frumusete – 19%
Electrice – 8%
Deci tematica cadourilor nu a fost chiar atat de importanta ca lucrurile necesare pentru sarbatori. De retinut !
Noi am estimat in urma Studiului de Comert Electonic (SNEC 2010) ca romanii au tranzactionat in anul 2010 in e-commerce-ul local undeva in jur de 1 miliard euro , adica cam de 70 de ori mai putin ca Anglia. Well, consideram un bun start.
Sursa : Brand Republic
Incredibil de mare diferenta intre cele doua tari, evident nu numai in comert online. Avem certitudinea insa ca la noi piata de ecommerce este in crestere atat din punct de vedere financiar cat si educational.