Acum cateva luni imi impartaseam ideile impreuna cu Andrei Radu si Liviu Taloi referitor la comertul electronic romanesc, la putin timp dupa aparitia studiului de la Gemius. In urma informatiei ca 95% la din utilizatorii de internet care au raspuns la studiu stiu amanunte despre e-commerce, faceam remarca ca incepand din acel moment s-a incheiat marele capitol numit ”educatia pietei din prisma ultilizatorilor”. Noile capitole, de fapt primele capitole ale consultantei, sunt gata de emergenta. Abia acum putem povesti de branduri, strategii, comunicare, si toata suita de elemente care diferentiaza un magazin de altul. Cum ne pregatim sa pornim in aceasta saptamana noua editie a Studiului National de E-Commerce (SNEC 2010), vizez ca o sa fie analizate in jur de 2000 de magazine online. Cate din ele vor reusi ? Putine …
Liviu tine un training pentru fundamentarea cunostintelor in e-commerce la care nu trebuie sa mergi daca :
1. Daca nu ai folosit niciodata cardul electronic la cumparaturi, offline sau online.
2. Daca nu vrei sa vinzi nimic online.
3. Daca vrei sa-ti faci un magazin online pe un domeniu de care nu ai habar.
4. Daca vrei sa devi lider pe piata cu numai 1000 de euro.
5. Daca inca mai crezi ca poti plati un student sa-ti faca magazinul online.
6. Daca ai impresia ca SEO este un panaceu universal.
7. Daca astepti prea mult sa ai un site perfect.
Din ce punct de vedere vor fi analizate magazinele in cauza?
Intreb pentru ca succesul unui online shop nu se masoara doar in termeni tehnici ci si in cifra de afaceri…
Care sunt criteriile de analiza ?
@ionut > In primul rand va fi facuta o cercetare cantitativa, in care vor analizate magazinele, produsele si activitatea curenta. Cercetarea calitativa (chestionare) va viza o serie de intrebari despre activitate, planuri si intentii. Nu intentionam sa masuram succesul magazinelor online decat prin perceptia care o are publicul, partea de core business ramanand la latitudinea fiecarui magazin.