Totul a inceput pentru ca vroiam sa imi cumpar niste material electric online si asa am dat peste situl 123elec.com . M-a suprins foarte mult la el cautarea, pentru ca nici nu apucam sa scriu si toate rezultatele sitului se schimbau. Pana am scris eu 2P+T adica prizele care le cautam am avut trei rezultate dinamice ale cautarii. Prima reactie a fost wow, a doua oare cum au facut.
De fapt folosesc un serviciu de cautare, un script de search instalat pe site care ruleaza pe un cdn, iar magazinul lor online este facut cu ajutorul platformei Magento. Practic acest serviciu cand deschide search-ul iti afiseaza cautarea realtime in interiorul scriptului peste pagina, dar iti lasa impresia ca face cautare direct pe pagina.
Costul serviciului pleaca de la 360€ pe an versiunea in care ai un volum de cca 10.000 cautari lunare. Parerea mea este ca pentru un website de e-commerce merita.
Structura Costului unui magazin online trebuie sa aiba
– Platforma (oricare ar fi ea)
– Un Super-Search
– Cosul de Cumparaturi inteligent
– Hosting si Servicii de Monitorizare
Serviciul care l-am remarcat se numeste Doofinder, insa sunt multe similare.
Vezi ce zice si NN despre ergonomia motorului de cautare intern al sitului.
Scriptul arata de forma
<script>
var dfUrl = '//cdn.doofinder.com/media/js/doofinder-fullscreen.7.latest.min.js';
(function(c,o,k,e){var r,t,i=setInterval(function(){t+=c;r=typeof(require)==='function';
if(t>=o||r)clearInterval(i);if(r)require([k],e)},c)})(100, 10000, dfUrl, function(doofinder){
doofinder.fullscreen.setLayers([{
"hashid": "baacab9051303db217fa7308e949a2ee",
"zone": "eu1",
"display": {
"lang": "ro"
},
"toggleInput": "input[name='s']"
}]);
});
</script>