Am pornit in luna martie a anului trecut intr-un nou demers de realizare a SNEC, Studiul National de Comert Electronic, care a aniversat cu aceasta ocazie 5 ani de cand se desfasoara. La mai mare si la mai multi ! Incepand cu 2011 acest studiu va lua o noua turnura, insa nu as vrea sa stric surprizele tocmai de acum. Multumesc pe aceasta cale celor care ne-au sprijinit si partenerilor in care am avut incredere.
Comunicatul oficial | Rezultate partiale studiu | Site oficial studiu | Comentarii studiu
Sunt unele date foarte interesante, in special in zona de preferinte de cumparare, care se suprapun cu nomenclatorul de peste 500 game de produse si servicii care l-am cercetat. Peste 2100 de magazine au fost analizate unul cate unul. Am colectat chestionare de la 6800 de internauti, care au raspuns si poate putin influentat prin faptul ca studiul a fost online. Acesta e motivul pentru care am coroborat cu rezultate obtinute “la chestionar” in mediul offline.
Am calculat numarul de utilizatori de internet din Romania. Am gasit valorile medii de achizitii si am ajuns chiar si la o suma estimativa pentru comertul electronic autohton. Rezultatele arata imbucurator si este cert ca o parte din comertul traditional se muta catre online.
Voi reveni in zilele ce urmeaza cu date din studiu. Insa un lucru e cert : romanii au inceput sa prefere magazinele online celor de anunturi si licitatii. Adica se trece de la mana a doua catre mana intai.