Merita sa incep si eu anul contribuind la asta. Sursa IAA
La doar o lună de la lansare, campania „Românii sunt deştepţi”, iniţiată de batonul de ciocolată ROM Autentic şi agenţia de publicitate McCann Erickson, şi-a atins scopul: schimbarea sugestiilor negative generate automat de motorul de căutare Google la introducerea în bara de căutare a sintagmei „romanii sunt”. România devine astfel prima ţară din lume care îşi schimbă imaginea pe internet.
Dacă pe 17 noiembrie 2011, la o simplă căutare pe google.ro, google.com, google.fr, google.it, google.es sau google.de cu sintagma „românii sunt”, sugestiile automate l-ar fi jignit chiar şi pe cel mai indiferent român, la o lună de la lansarea campaniei, în prezent primele cinci cuvinte generate de motorul de cautare sunt: deştepţi, educaţi, frumşoi, paduchioşi şi inteligenţi.
Deşi campania este un succes, Adrian Boţan, creative director al McCann Erickson pentru Europa Centrală şi de Est, a declarat că în momentul în care a fost lansată campania a crezut că rezultatele Google se vor schimba mai repede.
„Ne aşteptam să se schimbe de 1 decembrie sau chiar înainte. Am fost puţin dezamagiţi că nu s-a întâmplat asta”, declară Boţan.
Succesul a venit după ce, în decurs de 30 de zile, în sprijinul campaniei au venit peste o jumătate de milion de căutări pe Google cu sintagma “românii sunt deştepţi”, zeci de transmisiuni TV, inclusiv din afara ţării, sute de site-uri şi bloguri din toată lumea şi zeci de personalităţi locale.
„Campania „Românii sunt Deştepţi” luptă pentru o cauză în care ROM a demonstrat că are încredere: retrezirea la viaţă a mândriei naţionale. Faptul ca această campanie şi-a atins scopul confirmă că drumul pe care am pornit este cel corect şi că ne-am adus contribuţia la schimbarea imaginii României. ROM a avut şi are încredere în români, iar românii, prin aderarea la cauza lansată de noi şi prin sprijinul oferit pentru schimbarea imaginii României, ne-au demonstrat că au încredere în noi. Le mulţumim pentru asta!”, a declarat Gabriela Munteanu, Marketing Director Kandia Dulce.
Primul succes înregistrat de campanie a venit din Franţa, când, la începutul lunii decembrie, prima sugestie oferită de google.fr a devenit “les roumains sont intelligents”. Au urmat predicţii favorabile pe google.it („i rumeni sono intelligenti), google.es („los rumanos son inteligentes”), google.co.uk sau google.com („roumanians are smart”) şi chiar şi google.nl. Astăzi, românii sunt deştepţi pe tot internetul, iar România a devenit prima ţară din lume care şi-a schimbat imaginea pe Internet!
În acelaşi timp, campania va continua pentru că mereu există riscul ca sugestiile negative să reapară în cazul în care nu vor fi promovate aspecte pozitive despre români.
„Vorbim în primul rând de un gest simbolic. Am schimbat predicţiile automate de pe Google, dar mai e de lucru până când internetul nu va mai arăta ca un poligon de tir în care noi, românii, suntem ţinta tuturor. Adevarata schimbare va veni atunci când conţinutul de pe internet generat chiar de noi, românii, va deveni şi el unul pozitiv. Atunci când vom scrie cu mai mult curaj despre reuşitele noastre, fără să ne temem că vom părea naivi sau că nu vom face rating. Trebuie să învăţăm să facem rating scriind şi lucruri bune despre noi. Aşadar, campania continuă şi îi invităm pe toţi românii, mai ales pe cei care pot influenţa opinia publică, să scrie şi de bine despre români”, a declarat Dinu Pănescu, Group Creative Director, McCann Erickson.
Extra Info
În iunie anul acesta agenţia de creaţie McCann Erickson a obţinut pentru campania Noul Rom, lansată anul trecut nouă premii (printe care două Grand Prix-uri) la Cannes Lions, devenind astfel prima agenţie din Romănia care a căştigat marele premiu în cadrul celui mai important festival de publicitate din lume.