Advertiserii au cheltuit pe online in 2006 o suma de 8 miliarde Euro, conform unui studiu al Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe , numit “Pan-European Online Advertising Spend”, auditat de Price Waterhouse Coopers. Este vorba de cele 13 tari care sunt afiliate IAB. Romania urmeaza sa detina si ea o pozitie similara curand.
Dintre cele 13 tari, Marea Britanie este de departe lider, cu 39% din total, Germania 22%, Franta 15%, Olanda 7%, Italia 6%.
Alain Heureux, director la IAB Europa declara : ” Nu mai exista dubii asupra importantei industriei de online advertising in Europa”.
Aproape o treime din sumele cheltuite au mers catre display advertising, 45% pe publicitate in motoarele de cautare, 22% pe directoare si portaluri si 1,6% pe mail marketing.
Pentru 2007 se asteapta in jur de 7,5 miliarde Euro, numai pe tarile vest-europee.
Interesanti sunt urmatorii indicatori:
– in Anglia rata de spending online este de 18% din cadrul industriei de publicitate
– cheltuiala pentru un nou utilizator atras in 2007 va fi de 217 USD in Anglia, comparativ cu 136 USD pentru un utilizator francez sau 10 USD pentru un utilizator italian. Userul american a costat 86 USD in 2006