Cand vine vorba de advertising online, exista toata munca aferenta campaniei, respectiv creatia si planningul. Pe ce situri imi fac reclama, profile demografice, targeting orar si geografic. Bannerul merge la creatie , sa fie cat mai frumos, cat mai “clickabil”. Dupa care … ii dam drumul …
Foarte putini insa isi pregatesc si finalitatea campaniei, respectiv raspunsul la intrebarea “de ce?”. Si numesc aici ceea ce se numeste “landing page”, pagina unde un vizitator ajunge dupa ce a dat click pe un banner sau un link. Aceasta trebuie sa convinga EFECTIV vizitatorul sa mai ramana pe site si trebuie sa raspunda unor teluri bine-stabilite in strategia de campanie :
– abonarea la un newsletter sau la un formular prin care primeste date [ colectarea de baze de date ]
– cumpararea unui produs [ cazul magazinelor online ]
– transmiterea puternica de informatie
– downloadarea grafica / video
– exprimarea unei opinii
Cum ii retinem aici pe oameni ? Este clar ca acuratetea vizuala si informationala sunt adevarate “arme” insa putem sa ne gandim si la alte lucruri in arhitecturarea acestei pagini.
Arhitectura
Pe Internet oamenii cauta raspunsuri ( chiar si cei care navigheaza WILF ) . Se face scannarea paginii ( si skimming ) in urma careia se ia rapid decizia daca vizita va fi una scurta sau una lunga. Cadn se ajunge la voi in pagina trebuie sa o ganditi ca o invitatie. Ea trebuie sa incurajeze finalizarea actiunii dorite si nu distragerea de la scop inainte de a fi finalizat.
Daca faceti o reclama text la leasing financiar, trebuie sa duca exact intr-un calculator de rate. Daca afceti reclama la articole despre pescuit, pagina unde se ajunge va fi chiar una despre pescuit.
Desi pare o chestiune usor de inteles am vazut multe reclame care duceau in pagini irelevante.
Vizualul
Mesajul trebuie sa fie clar si vizibil. Nu incarcati pagina prea mult cu poze si continut irelevant. Mesajul trebuie sa fie clar, centrat in mijlocul paginii, cu mult alb in jurul sau. Copyrightul trebuie sa fie scurt, usor de inteles, precis, fara “ajutorul” poetilor …
Cat se poate urmariti gamele de culori folosite in reclama. Daca vizitatorul le regaseste, stie mai bine sa faca legatura.
Evitati alte reclame, linkuri sau informatii adiacente in pagina unde ajunge vizitatorul. Nu ii dati posibilitatea sa plece singur de acolo …
Scopul
Inainte de orice desen sau arhitectura a paginii, stabiliti foarte clar SCOPUL. Nu DUPA.
Daca acesta trebuie sa fie inscrierea la un newsletter .. atunci asta va sta la arhitectura si vizual ca pilon de temelie.
Cercetarea
Cercetarea este ceva ignorat, cel putin de advertiserii romani. Faceti cat de multa cercetare se poate pentru atingerea scopurilor.
Concentrarea
Daca faceti o promisiune in bannerul publicitar sau in linkul sponsorizat, tineti-va de ea. Nu lasati vizitatorul sa se intrebe ce cauta acolo ?
Actiunea
Daca tot m-ati chemat in pagina … spuneti-mi incotro … Folosirea butoanelor ajutatoare si a frazelor de ghidare este esentiala. “Inscrie-te acum” , “Click aici ca sa iti trimtem revista”, “Mail aici ca sa fii ajutat” … Pentru cine vrea sa dea click mai departe reprezinta actiunea in sine, iar pentru indecisi, re-amintirea scopului.
Nu le povestiti despre ce e frumos sa vada in alta pagina sau in site in general. Ideea e ca acolo sa ii prindeti.
Gramatica
Studiile au aratat ca nu e nevoie de profesionisti care sa scrie textele din situri. Singurul lucru care conteaza aici se numeste GRAMATICA . Scrieti corect gramatical si fara erori de limba. Din graba, necunostinta sau alte motive … poti avea un cuvant gresit in chemarea la actiune. Daca si acela il gresesti … Va rog sa va incriseti la newsleter-ul meu !
Asigurarea
Este ok sa cereti date personale. Insa trebuie sa tineti seama ca oamenii sunt sceptici in lasarea datelor personale. Grija cea mare aici este sa va asigurati ca percep ca si credibil brandul vostru si ca aveti o politica de confidentialitate foarte clar definita privind actiunile din acea pagina.