S-a procesat logistica magazinelor online din Romania si datele nu sunt mult modificate comparativ cu anii trecuti ai studiului. Se remarca avantul care l-au luat ceilalti transportatori in raport cu Posta Romana. Multe din magazine nu isi fac publice modurile de transport, dar datele colectate sunt indeajuns de multe pentru a extrapola si a ne face o idee asupra pietii. Multe magazine (25%) folosesc sisteme de transport alternative. Procentele exprimate sunt ponderea celor care folosesc serviciile de transport, nu exclusiv si nu in valoare absoluta a transportului, pentru ca nu avem date despre frecventa de folosire a serviciilor de transport pe fiecare segment.
(vedeti celelalte date prezente pana acum in studiu )
– 593 de magazine folosesc mai multe sisteme de logistica, de la doua pana la cinci, cel mai frecvent caz fiind doua sisteme in paralel (nu avem date despre ponderea fiecaruia)
– Posta Romana ramane lider insa urmarita foarte aproape de Fan Curier, care si-a facut o politica din a distribui pentru magazinele online si Cargus/Urgent Curier din pozitie de challengeri la locul 2
– Multe magazine distribuie prin propriile sisteme de logistica, caz care se potriveste cel mai bine pentru Bucuresti, unde peste 200 de firme aplica acest sistem
– Majoritatea magazinelor nu specifica clar pe situri (50%) cu cine fac transportul, ceea ce este o problema de comunicare pentru credibilitatea actului de achizitie
– Daca facem extrapolarea pietei si pe cei care au declarat ca folosesc curier rapid dar nu au spus care, putem sa ajungem la o dominare a Postei Romane cu 40% procente din piata si Fan Curier cu 33% din piata, doi jucatori detinand 3 sferturi din piata