Anul 2009 a debutat cu primele previziuni care in marea lor majoritate sunt pesimiste in ce priveste tot ce misca: bani mai putini, interes redus, clienti sceptici, antreprenori mai nervosi din lipsa de finantare, samd. Insa nu se gandeste nimeni la elementul-cheie al functionarii intregului mecanism, celula de baza a Internetului, “utilizatorul”, care cu atat mai mult, “ca e criza”, nu mai merge la cumparaturi offline va sta sa isi petreaca timpul pe Internet. Poate vor scadea preturile la nivel de clienti finali, insa banii nu vor inceta sa vina catre Internet.

Previziunea mea personala pentru 2009 o fac la inceput:
Piata va inregistra o crestere similara anilor precedenti, crestere sustinuta de noii clienti care vor aparea in peisajul de criza si nu de cei traditionali. Internetul va castiga teren semnificativ in fata celorlalte medii, jucatorii din Internet vor incepe sa consume in online mai mult, iar cuvantul de baza al atragerii bugetelor va fi EFICIENTA si nu VOLUM.
Un an bun !

Circuitul economic este simplu: Clienti/Agentii > Brokeri/Publisheri, iata traseul banilor in Internet. Daca ne e clar ca prima categorie o sa dea bani mai putin (din clientii cunoscuti…) sa vedem cine o sa ii ia.

Publisheri
La ultima analiza pe publisheri la nivelul decembrie 2008, folosind metode agregate de masura (trafic, sati, etc), situatia statea asa:
– ActiveSoft lider de piata, la o distanta cel putin 2 ori mai mare de urmaritor, pe clasamentul “companii”
– La nivelul de grupuri se remarca cateva (agregate) care domina (NCH/MediaPro/)
– Neogen este publisherul care face cele mai multe afisari din Romania, cel mai mult spatiu publicitar
– Se remarca o puternica influenta a Media traditionala in noul clasament al jucatorilor (MediaPro, Intact, Realitatea, Ringier, etc .. )
– jucatorii pur-sange Internet au pozitii bune (NCH – cu cele 4 firme, InternetCorp, AdEvolution, Neogen, Trilulilu, etc )

iata cifrele de la finalul lui 2008
Distributie Publisheri Romania 2008 / decembrie
sursa: Claudiu Gamulescu

Brokeri:
O reprezentare in BETA a situatiei de pe piata cu utilizatori din Romania pe situri romanesti
– Boom este lider intre brokeri in ce priveste reprezentarea siturilor din Romania
– Google are o cota de piata de invidiat insa deocamdata nu actioneaza decat pasiv
– Nu este reprezentat Intact Interactive care ne ofera un grafic interesant asupra clasamentului brokerilor, atacand pozitia de challenger
– Exista alti brokeri care vand spatiu pe siturile internationale unde sunt utilizatori romani (yahoo.com, hi5.com, mobile.de, etc), unde cifrele vor fi dezvaluite (probabil) de studiul PWC
– Foarte multe situri (medii si mari) au inceput sa se vanda (si) singure preluand sarcina brokerilor, lucru care nu poate fi decat benefic in ce priveste educarea clientilor si agentiilor
– Au aparut primele semne timide ale brokerilor din Vest care incep sa contracteze la nivel de test (probabil Criza o sa aduca mai multi incoace, pe filiere deja cunoscute)

Ca si curiozitate am discutat de curand cu un broker din USA care are o reprezentare in Italia si care a pus la dispozitie 1 miliard de impresii la un pret very nice … (tot ziceam de reclama din Spania) . Will be a 2009’n’fun !

 Te pot anunta daca apar noi eBooks din seria eQ, rezultate ale studiului de e-commerce in România, cursuri si materiale eLearning

 

Nu îmi plac mesajele de tip SPAM și îți promit că o să păstrez în siguranță adresa ta de email. Nu uita că te poți dezabona în orice moment dorești.

Te-ai abonat cu succes !

Seria "EQ, E-business Quotient,pregatirea inteligenta in afacerile online"

Am lucrat o serie de eBooks si materiale care trateaza aspecte legate de activitatea digitala. Pentru moment este disponibila Eq1 "Continutul Digital" si vor urma Eq2 "Analiza Afacerii Digitale", Eq3 "Marketing Online", Eq4 "Magazinul Online", Eq5 "Servicii pentru online" (in faza de tehnoredactare). 

Iti multumesc ! Urmeaza sa primesti un link de unde sa descarci eBooks