APTI si Link Magazine continua seria initiativelor bune de reunire la mese rotunde sub denumirea de “Internet fara cravata”.
Tema discutiei : Publicitatea Online
Participanti : Calin Rotarus, Claudiu Gamulescu ( ARBO Media ) , Bogdan Manolea ( Legi Internet ), Andrei Radu ( Link ) , Vlad Stan ( Vodanet ), Doru Panaitescu ( Initiative Media ), Cristian Mezei ( Kondiment ), Liviu Taloi ( Site Audit ), Alin Popescu ( Avocatnet).
Pe scurt din concluzii :
– volumul estimat pe 2007 se cifreaza la 8-10 milioane Euro, insa Vlad Stan e putin mai optimist si crede in surprize placute pe finalul anului
– toata lumea este de acord ca e o problema de timp, pana cand Internetul ( care numai new media nu mai este ) va deveni foarte cerut si spatiul o sa fie contractat in masura de 90-100%
– eficienta campaniilor web ar trebui sa fie mult mai bine masurata de planneri , care sa isi faca costul pe prospect, si nu numai sa il lege efectiv de costul capturarii clickului
– chiar daca maine preturile la publicitatea online ar scadea, nu se va inregistra o crestere semnificativa a pietei sau a veniturilor / beneficiilor
– atragerea de campanii de la extern, bartere, alte campanii mici, scapa de sub controlul monitorizarii exacte, si de aceea suma NETA produsa de industria de publicitate online este doar un reper general.
– IAB Romania joaca si va juca rolul central de regulator al industriei
Personal multumesc APTI pentru aceste initiative si la cat mai multe si mai concludente actiuni pe viitor.