12:00
Michal Klar, Director of International Operations, the Allegro Group (Poland)
Challenges in entering CEE markets with the e-commerce platform – Allegro experiences
– QXL ricardo , Tradus plc, capital 1 miliard Euro
– Polonia, Cehia, Ungaria, Ucraina, Rusia, Romania, Bulgaria, Slovacia
– 244 milioane marfuri vandute in primul trimestru

11:00
Zoran Savin, IAB Europe vicepresident (Slovenia)
Adspend Europe presentation
Tema : Ad Ex study 2006

– Formate dierite in functie de fiecare tara
– Cifrele : Net / Gros / Ratecard ?
– Formate : Anunturi platite, Cautare, Email
– Totul se face pe estimare, extrapolare, pentru ca nu exisa date coerente in afara de display ( pentru search si anunturi platite , email, etc )
– Grecia si Olanda au search adv. 50% din piata
– Valoarea totala a pietei din Europa, fara anumite tari din Europa de Est 7,992 milioane Euro
– UK : 3,1 mil Euro, Germania 1,7 mil Euro, Franta 1,17 mil Euro, Olanda 0,564 Italia 0,310, Danemarca 0,214 , Belgia 0,182
– Piata : 45% pe cautare , 31% pe display, 22% pe classifieds, 2% pe email
– US si Europa cu tarile din Europa de Est sunt cam la acelasi nivel in ce priveste publicitatea online ???
– Investitia pentru un user in Europa > 39,1 Euro
– UK : 82 Euro , 60 Euro USA

10:30
Clara Llamas, Business Planner Trader Media East (Turkey)
Online Classifieds in Russia & CEE: Trader Media East’s Experience.
– Trader Media apartine celui mai mare ziar din Turcia : Hurriyet
– leader in Rusia, Ucraina, Ungaria, Slovenia la classifieds
– 9,3 milioane vizitatori unici, venituri pe semestrul 1 2007 > 127,6 M Euro, o margine de profit de 27% EBITDA
– fac parteneriate, investesc strategic in companiile din fiecare tara :general, imobiliare, auto, etc
– investesc mult in SEO
– piata principala Rusia 77%
– piata de anunturi platite ( classifieds ) va depasi 1 miliard in 2008 : Jobs 585, Masini 138, Imobiliare 107, Alte 199 . Cresteri pe pietele est europene de peste 50% pentru 2007
– Miza pentru Rusia este foarte mare, pentru ca are o crestere incredibila
– adapteaza siturile pentru fiecare segment in parte, sunt agresivi la nivel de preturi, dezvolta produsele in colaborare cu clientii
cllamas@tmeast.com

10:00
Felix Bodmann, Director of Advertising – New Markets, AOL Europe (Great Britain)
Preparing for Business Expansion to CEE Markets – from research to launch.
Tema: lansarea AOL in Polonia
– toata strategia s-a facut la Londra
– nu vor oferi in Europa Internet, ci doar servicii de website
– au angajat polonezi la Londra pentru ca sunt foarte multi ( 3 mil ) si au avut nevoie de oameni care sa inteleaga limba in primul rand
– nu au gasit consultanti in Polonia, cel putin nici unul care sa aiba un website in Engleza
– au gasit greu date despre piata din Polonia ( Gemius i-a ajutat aici, pentru ca lucreaza la fel ca si ComScore )
– Onet este un adversar redutabil pe piata
– comportamentul de internet al polonezilor este universal, sunt putin mai tineri decat in restul lumii, folosesc activ serviciile de telecomunicatii. Utilizarea emailului ( serviciu de baza pentru AOL , fiind cel mai mare furnizor mondial de email) este sub asteptari . Strategia se va baza pe integrarea serviciilor de messaging si mobile cu emailul
– piata de advertising online e proiectata anul acesa in Polonia la peste 100 mil Euro, cu peste 12 milioane de utilizatori
– Suedia e lider mondial cu sumele cheltuite pe cap de locuitor ( 35 Euro )
– Polonia RPM 1 Euro / om , cu o suma cheltuita pe ap de locuitor de aproape 10 Euro
– Cost efficiency ( venitul potential din continut contra cost, costul pe content vs audienta ) > in jur de 50 Euro
– Paradoxul Polonez > piata ineficienta pentru content, costa mai mult decat in tarile vestice, si , in acelasi timp, este tara cea mai iefina in care poti lansa un birou cu 10 editori
– Se fac negocieri foarte usor in Polonia, unde lumea din Internet stie engleza si se pricepe, insa preturile pe consultanta sunt mai mari decat in UE si au o incoerenta in mentinerea ofertelor
felix.bodmann@corp.aol.com

 Te pot anunta daca apar noi eBooks din seria eQ, rezultate ale studiului de e-commerce in România, cursuri si materiale eLearning

 

Nu îmi plac mesajele de tip SPAM și îți promit că o să păstrez în siguranță adresa ta de email. Nu uita că te poți dezabona în orice moment dorești.

Te-ai abonat cu succes !

Seria "EQ, E-business Quotient,pregatirea inteligenta in afacerile online"

Am lucrat o serie de eBooks si materiale care trateaza aspecte legate de activitatea digitala. Pentru moment este disponibila Eq1 "Continutul Digital" si vor urma Eq2 "Analiza Afacerii Digitale", Eq3 "Marketing Online", Eq4 "Magazinul Online", Eq5 "Servicii pentru online" (in faza de tehnoredactare). 

Iti multumesc ! Urmeaza sa primesti un link de unde sa descarci eBooks