12:00
Michal Klar, Director of International Operations, the Allegro Group (Poland)
Challenges in entering CEE markets with the e-commerce platform – Allegro experiences
– QXL ricardo , Tradus plc, capital 1 miliard Euro
– Polonia, Cehia, Ungaria, Ucraina, Rusia, Romania, Bulgaria, Slovacia
– 244 milioane marfuri vandute in primul trimestru
11:00
Zoran Savin, IAB Europe vicepresident (Slovenia)
Adspend Europe presentation
Tema : Ad Ex study 2006
– Formate dierite in functie de fiecare tara
– Cifrele : Net / Gros / Ratecard ?
– Formate : Anunturi platite, Cautare, Email
– Totul se face pe estimare, extrapolare, pentru ca nu exisa date coerente in afara de display ( pentru search si anunturi platite , email, etc )
– Grecia si Olanda au search adv. 50% din piata
– Valoarea totala a pietei din Europa, fara anumite tari din Europa de Est 7,992 milioane Euro
– UK : 3,1 mil Euro, Germania 1,7 mil Euro, Franta 1,17 mil Euro, Olanda 0,564 Italia 0,310, Danemarca 0,214 , Belgia 0,182
– Piata : 45% pe cautare , 31% pe display, 22% pe classifieds, 2% pe email
– US si Europa cu tarile din Europa de Est sunt cam la acelasi nivel in ce priveste publicitatea online ???
– Investitia pentru un user in Europa > 39,1 Euro
– UK : 82 Euro , 60 Euro USA
10:30
Clara Llamas, Business Planner Trader Media East (Turkey)
Online Classifieds in Russia & CEE: Trader Media East’s Experience.
– Trader Media apartine celui mai mare ziar din Turcia : Hurriyet
– leader in Rusia, Ucraina, Ungaria, Slovenia la classifieds
– 9,3 milioane vizitatori unici, venituri pe semestrul 1 2007 > 127,6 M Euro, o margine de profit de 27% EBITDA
– fac parteneriate, investesc strategic in companiile din fiecare tara :general, imobiliare, auto, etc
– investesc mult in SEO
– piata principala Rusia 77%
– piata de anunturi platite ( classifieds ) va depasi 1 miliard in 2008 : Jobs 585, Masini 138, Imobiliare 107, Alte 199 . Cresteri pe pietele est europene de peste 50% pentru 2007
– Miza pentru Rusia este foarte mare, pentru ca are o crestere incredibila
– adapteaza siturile pentru fiecare segment in parte, sunt agresivi la nivel de preturi, dezvolta produsele in colaborare cu clientii
cllamas@tmeast.com
10:00
Felix Bodmann, Director of Advertising – New Markets, AOL Europe (Great Britain)
Preparing for Business Expansion to CEE Markets – from research to launch.
Tema: lansarea AOL in Polonia
– toata strategia s-a facut la Londra
– nu vor oferi in Europa Internet, ci doar servicii de website
– au angajat polonezi la Londra pentru ca sunt foarte multi ( 3 mil ) si au avut nevoie de oameni care sa inteleaga limba in primul rand
– nu au gasit consultanti in Polonia, cel putin nici unul care sa aiba un website in Engleza
– au gasit greu date despre piata din Polonia ( Gemius i-a ajutat aici, pentru ca lucreaza la fel ca si ComScore )
– Onet este un adversar redutabil pe piata
– comportamentul de internet al polonezilor este universal, sunt putin mai tineri decat in restul lumii, folosesc activ serviciile de telecomunicatii. Utilizarea emailului ( serviciu de baza pentru AOL , fiind cel mai mare furnizor mondial de email) este sub asteptari . Strategia se va baza pe integrarea serviciilor de messaging si mobile cu emailul
– piata de advertising online e proiectata anul acesa in Polonia la peste 100 mil Euro, cu peste 12 milioane de utilizatori
– Suedia e lider mondial cu sumele cheltuite pe cap de locuitor ( 35 Euro )
– Polonia RPM 1 Euro / om , cu o suma cheltuita pe ap de locuitor de aproape 10 Euro
– Cost efficiency ( venitul potential din continut contra cost, costul pe content vs audienta ) > in jur de 50 Euro
– Paradoxul Polonez > piata ineficienta pentru content, costa mai mult decat in tarile vestice, si , in acelasi timp, este tara cea mai iefina in care poti lansa un birou cu 10 editori
– Se fac negocieri foarte usor in Polonia, unde lumea din Internet stie engleza si se pricepe, insa preturile pe consultanta sunt mai mari decat in UE si au o incoerenta in mentinerea ofertelor
felix.bodmann@corp.aol.com