SNEC 2010 produce noi date. Am procesat distributia magazinelor online din Romania si datele sunt putin modificate fata de anii trecuti. Nu major, insa sunt cateva aprecieri care trebuie mentionate. Au fost analizate 2105 magazine, majoritatea prin colaborarea lor. Unde nu am primit date le-am cules noi, motiv pentru care apar peste 200 de magazine cu locatie “necunoscuta”, pentru ca nici macar nu anunta pe site locatia sau firma care desfasoara activitatea, ceea ce contravine legilor pentru comert electronic. Oricum, sunt destul de multe ca sa ne facem o idee clara despre comertul electronic din Romania.
(vedeti celelalte date prezente pana acum in studiu )
– orasele de pe centura Dunarii si nordul Moldovei sunt in continuare cele mai slabe, de altfel gradul de antreprenoriat aici ramanand constant de cativa ani buni
– de remarcat cresterea activitatii in zona Herghita-Covasna, unde activeaza aproape 30 de magazine
– Brasovul, Clujul, Timisoara si Iasiul arata clar optiunile luate anii anteriori de a concura Bucurestiul
– o supriza placuta si probabil o legatura cu asezarea geografica pe granita o are judetul Bihor, foarte activ
– Bucurestiul detine ca numar aproape 50% din magazine (care probabil fac o cifra de afaceri de 90% din tara) , insa este de apreciat spiritul antreprenoriat din restul tarii
– rata de lansare de noi magazine este undeva la 2-3 zilnic, in timp ce rata de faliment este in jur de 1 zilnic
vezi toate rezultatele studiilor 2005-2011 pe Studiul National de E-Commerce