Diana Nicolae este femeia care am considerat-o primul meu mentor in afaceri. O femeie extraordinara din toate punctele de vedere. Imi permit sa preiau din Internet un interviu cu Diana, pe care vi-l recomand sa il cititi, pentru ca il consider foarte bun.
” succesul este o reteta de putere, tenacitate, bun profesionalism si informare permanenta”
Diana Nicolae sau “Doamna Rokura”
Marketing Manager Rokura
Odata trecut pragul companiei, patrunzi intr-o alta lume, o lume fascinanta in care cele mai inalte idealuri devin simple dorinte trecatoare. Si asta pentru ca Rokura este intotdeauna la inaltime. Gazda noastra în incursiunea prin Universul Rokura a fost doamna Diana Nicolae-Budu, cea care ocupa functia de Marketing Manager si care este una dintre cele mai placute companii pe care am întâlnit-o. “Doamna Rokura”, cum este deseori alintata în presa centrala romaneasca, a absolvit în 1989 Facultatea de Cibernetica si Planificare Economica, pentru ca sa ajunga una dintre cele mai importante persoane ale companiei la care lucreaza. Diana Nicolae îsi descrie ascensiunea profesionala astfel: “Reusita mea în lumea afacerilor nu a venit de la sine. Pretul a fost sacrificarea timpului liber si a familiei. Când am venit la Rokura eram singura femeie într-un colectiv format din 100 de barbati. Mi-a fost foarte greu sa ma impun, mai ales în functia de conducere pe care o ocup. Statutul mi-a fost recunoscut dupa aproape trei luni de eforturi sustinute, odata cu încheierea primului contract serios”. Si totusi, care este secretul acestei persoane care, pe lânga faptul ca îsi joaca cu brio rolul de Marketing Manager al firmei Rokura, reuseste sa aduca zâmbetul pe chipul trist, sa îmbarbateze si sa faca încrezator pe cel care credea ca nu va mai avea vreodata curajul sa se ridice, sa ajute pe cei în lipsa? “Am daruit fara sa primesc recompense imediate”, spune Diana Nicolae. “Am servit o serie de oameni, cunostinte sau nu, si am lasat în urma mea imaginea unei femei sobre care stie sa daruiasca”. Doamna Diana Nicolae Budu si produsele care reprezinta firma Rokura ne dovedesc ca, iubindu-i pe cei din jurul nostru sau aratându-le ca nu ne sunt indiferenti, vom fi priviti, la rândul nostru, în acelasi fel. Iubeste-ti aproapele, pentru ca si pe tine “Cineva acolo sus te iubeste!”.
Cum ati defini succesul?
Diana Nicolae Budu: Ca pe o reteta de putere, tenacitate, bun profesionalism si informare permanenta. Triada pe care o detin si care duce la performanta este formata din relatie, informatie si, în final, bani. Nu pot spune ca muncesc în primul rând pentru bani, dar acestia sunt totusi necesari unui echilibru financiar impus direct de statutul social pe care doresc sa mi-l mentin.
Ce face un director de marketing?
Diana Nicolae Budu: Construieste si duce mai departe imaginea unei firme, proces asupra caruia personalitatea sa îsi pune amprenta definitoriu. Pentru mine a fost esential sa-mi transpun în practica ideile, sa particip activ la consolidarea unei firme cu o structura foarte bine închegata, formata din oameni, din profesionisti extraordinari. Oameni la locul si la timpul potrivit ale caror idei elimina timpii de redundanta, erorile care pot interveni în luarea unei decizii. Cu un colectiv si o conducere foarte bine închegate, imaginea firmei poate fi dusa mai departe. Directorul de marketing este doar o veriga într-un ansamblu. El razbate, deschide toate usile, iar pe drumul nivelat de el sosesc ceilalti.
Concret, cum deschideti usile?
Diana Nicolae Budu: Depinde de obiectiv. În linii mari, creez în primul rând ambientul, cadrul în care cele doua parti sa se poata cunoaste. Aproape 85 % dintr-o afacere reprezinta întâi relatiile personale si apoi celelalte… deci, daca ne agream ca parteneri ca parteneri este foarte usor sa consolidam relatia. Consolidarea se face prin solutii tehnice solide, imbatabile si neatacabile, pentru ca la fiecare fisura imaginea firmei se deterioreaza. Încrederea se câstiga si se pierde o singura data. Este foarte greu daca pierzi încrederea beneficiarului sa poti continua în aceiasi termeni. Pentru ca fiecare beneficiar îti ofera o sansa de a promova, o sansa de a te prezenta ca firma, ca persoana si înainte de toate ca solutie tehnica. Si daca pierzi aceasta sansa este foarte greu sa o recâstigi. Directorul de marketing este liantul. El mentine relatiile, le unifica si transforma beneficiarul si furnizorul într-o echipa foarte buna, care poate sa promoveze si sa se ajute reciproc. Eu consider ca din orice afacere trebuie sa câstige ambii parteneri.
Revenind la imagine, cum promovati produsele firmei?
Diana Nicolae Budu: Prin lupta. Trebuie sa luptam pentru imaginea produselor pe care le reprezentam. Daca produsele sunt prezentate corect, în termeni foarte siguri, succint, neobosit si ai la dispozitie si un suport international adecvat, consider ca reusita este asigurata. Pentru ca de la prima întâlnire partenerul de afaceri trebuie sa plece cu informatiile de baza, chiar daca este novice în domeniu. O alta latura importanta a activitatii directorului de marketing este cea de Public Relations, de întretinere permanenta a raporturilor de afaceri cu partenerii. Chiar daca s-a încheiat afacerea, nu trebuie neglijata posibilitatea întretinerii unor relatii de prietenie si colaborare. Oricând usa firmei tale sa fie deschisa. În afaceri, continuitatea conteaza foarte mult si se mentine prin onestitate.
O afacere avantajoasa înseamna pentru dumneavoastra bani multi sau parteneri puternici?
Diana Nicolae Budu: O afacere avantajoasa nu implica cei mai multi bani ci, în primul rând, onorarea la timp si cu foarte multa seriozitate a tuturor clauzelor contractuale. Daca esti cinstit si prompt, daca-ti apropii partenerii, banii vin de la sine. Prin tot ceea ce fac zi de zi încerc sa respect aceste principii si sa le insuflu si celor din jurul meu.
Sursa : PR Publisher