Conţinutul Digital

Nu aştepta anul viitor, începe chiar acum să produci Conţinut Web de calitate !

Abordarea Conţinutului Digital

Se spune că americanii au lucrat 20 de ani la elaborarea unui stilou cu cerneală antigravitațională cu care astronauții lor să scrie în spațiu. Rușii au folosit un creion. De fiecare dată când mă gândesc la Content Management (CM) îmi vine în minte această glumă pentru a înțelege cele două fațete ale Conținutului: una elaborată și perfecționată pe termen lung și una funcțională.

Rolurile de Conţinut

Clasificarea este importantă pentru că deseori ne punem în postura de a face TOATE rolurile amestecat, fără să oferim reflecția necesară abilităților fiecăruia.

Original sau Replică?

Nevoia de rafinare a informației duce la o calitate mai bună în timp. Artiștii informației doar așa se pot impune, prin Reinventare continuă

Instrumente pentru CM

Ca orice bun gospodar, înainte de a ne apuca de treabă, ne verificăm uneltele. Dacă nu o facem, cădem în Capcana Paraliziei-Instrumentelor

1.1 Activitatea de Content Management

Managementul de Conținut este o colecție de procese și tehnologii în care se exprimă stocarea, gestionarea și publicarea informației digitale de ORICE formă, pe ORICE support . Când ne referim la computere și internet tindem să îi spunem “Conținut Digital” sau pur și simplu “Content” în limba engleză. CONTENT-ul ca și concept, se schimbă din prisma unghiului sub care este privit – ca și consumator sau ca organizație care îl gestionează (mă refer mai ales la tipologia sitului web care furnizează informația).

Care sunt Rolurile prin care putem aborda Continutul?

Clasificarea este importantă pentru că deseori ne punem în postura de a face TOATE rolurile amestecat, fără să oferim reflecția necesară abilităților fiecăruia. Sunt 5 ipostaze principale: Creator, Editor, Distribuitor, Administrator, Consumator [CEDAC]. Între fiecare două din ele, întocmai ca la culorile curcubeului, se află încă câte un post. (Artist) Creator (Copywriter) Editor (Web Admin) Distribuitor (Web Master) Administrator (Contributor) Consumator (Social Comentator). Majoritatea oamenilor se află la capătul din dreapta, adică Utilizatori și Comentatori în Social Media.

… pentru a citi mai departe deblocheaza continutul … 

Claudiu Gămulescu

Consultant, Online Business Developper

“O să ştiu că acest demers este un succes dacă după lectura materialului o sa rămâneţi cu o idee bună care sa o aplicaţi în afacerea voastra online. Dacă sunt două sau trei, o să mă consider privilegiat.”

După 7 ani de activitate intensă în Consultanță pentru afaceri online, în anul 2011 am decis să îmi ordonez gândurile pe hârtie și să încerc să fac o transmisie pe această cale. FORMA se schimbă în funcție de modul în care fiecare dintre noi acționăm și « vedem » afacerile online, în funcție de tipologia și adresabilitatea siturilor web. Însă CADRUL, osatura proiectului, este mereu aceeași – setul de întrebări la care este bine să avem un răspuns, listele de priorități și abilități, ordinea în care facem lucrurile.

Video-Coaching

Cred că impactul materialelor în streaming este foarte mare în e-Learning, mai ales asupra acelor ce “nu au timp” să citească. Vor acumula informaţie mai uşor prin canale audio-video.

N

Materiale video COMPRIMATE (60 secunde – 2 minute)

N

Suport rezumat pentru articolele scrise

N

Pe scurt punctat ce trebuie facut

N

15 minute de exercitii ZILNICE ajung

N

Project Management & Digital

Checkup List

Materialul face parte dintr-o suită mai amplă care se numește EQ – eBusiness Quotient, coeficientul de inteligență în afacerile online. Materialele aflate în pregătire pentru următoarele Programe care vor trata Analiza afacerilor Online, Magazinele Online, Marketing Online, Servicii pentru Afaceri Online.

Acţiuni de făcut

Pregatirea spatiului de lucru este cel mai important lucru.

Asumarea Rolurilor

Împărțirea informației după tipologia CEDAC și conștientizarea rolurilor care trebuie jucate: Creator, Editor, Distribuitor, Administrator, Consumator

Pentagrama întrebărilor

Pentru fiecare ipostaza trebuie puse intrebarile Ce Unde Cine Cand Cat timp si obtinut raspunsuri la fiecare, pentru clarificarea si fluidizarea sistemului.

Abilitățile

Determinate abilitățile pentru fiecare punct din strategia CEDAC. Nu oricine poate face toate ipostazele. Unde nu ne pricepem fie invatam, fie externalizam.

Alocarea resurselor

Alocarea resurselor după capabilitățile de a le produce Intern sau Extern. Resursele se traduc in timp, munca si bani. Fiecare este substituibila de celelalte, asa ca pentru fiecare trebuie alocate resursele potrivite.

Alese uneltele

Alese uneltele cu care se produce și manipulează informația. Uneltele reprezinta colectia de ajutoare cu care se face continutul. Consumabile, aparatura, software, proprietate intelectuala.

Dinamica

Desenată dinamica informației pentru cel puțin următoarele 12 luni. Continutul fara strategie risca sa se dilueze, bazandu-ne doar pe logica motoarelor de cautare.

PROGRAMUL DE 8 SAPTAMANI

Transforma modul in care lucrezi fiind mai riguros. Program Gratuit.

INSCRIE-TE !

Blog - Coaching

Cartea de față, « Conținutul Digital » (sau mai bine zis Programul) face parte dintr-o suită mai amplă care se numește EQ – eBusiness Quotient, coeficientul de inteligență în afacerile online.

© 2004-2017 Claudiu Gamulescu.

 Te pot anunta daca apar noi eBooks din seria eQ, rezultate ale studiului de e-commerce in România, cursuri si materiale eLearning

 

Nu îmi plac mesajele de tip SPAM și îți promit că o să păstrez în siguranță adresa ta de email. Nu uita că te poți dezabona în orice moment dorești.

Te-ai abonat cu succes !

Seria "EQ, E-business Quotient,pregatirea inteligenta in afacerile online"

Am lucrat o serie de eBooks si materiale care trateaza aspecte legate de activitatea digitala. Pentru moment este disponibila Eq1 "Continutul Digital" si vor urma Eq2 "Analiza Afacerii Digitale", Eq3 "Marketing Online", Eq4 "Magazinul Online", Eq5 "Servicii pentru online" (in faza de tehnoredactare). 

Iti multumesc ! Urmeaza sa primesti un link de unde sa descarci eBooks