( Afaceri Online in Europa si Online Business Forum Cluj 2010)
Doua aspecte referitoare la utilizatorii de Internet
a. Cat cheltuie companiile pentru fiecare user atras si fidelizat ?
b. Care este pretul cu care se vinde un astfel de utilizator in cadrul unei tranzactii de internet ?
Cifrele dinaintea crizei aratau asa
Norvegia 133 Euro / Anglia 120 euro / Danemarca 110 Euro / USA 90 Euro / Suedia 84 Euro si o suita de tari intre 30 si 50 Euro
Lucrurile s-au schimbat intre timp si previziunile pe 2010 arata asa
Anglia 160 Euro / Franta 100 Euro / in timp ce in celelalte tari cheltuielile s-au cam prabusit catre valori sub 50 Euro.
Acum 5 ani valoarea in Italia a vanzarii unui utiliator fidel era cea mai scazuta din Europa, undeva in jur de 10 Euro, urmand un varf si dupa criza revenind la valorile din 2006/7
Cel mai mult a crescut valoarea utilizatorilor din Franta, Anglia si Germania, unde valorile sunt cotate acum in jur de 150 Euro.
In Romania, cheltuielile de publicitate per user sunt undeva la 2 Euro si valoarea unui utilizator as cota in cel mai bun caz la nivelul Greciei sau Italiei, adica un 10 Euro per user fidel.