ChannelAdvisor face bianual un studiu asupra modificarilor comportamentale in ce priveste shoppingul online. Poate cel mai important lucru pentru vanzatorii online rezulta din timpul pe care cumparatorii il aloca documentarii, perioada care este in continua crestere, fiind un rezultat al rafinarii consumatorilor. Fata de ultimul trimestru al 2008 se cheltuie mai putini bani, criza fiind simtita din plin de magazinele online, ticket-ul mediu scazand cu pana la 20 dolari, americanii cheltuind in medie 76 dolari pe luna online.
Un amanunt picant pentru mine rezulta din faptul ca psihologic majoritatea cumparatorilor nu inteleg cum functioneaza comparatoarele de preturi, in mintea multora acestea fiind asociate direct cu magazinul. Amazon si eBay sunt lideri de piata, cu brandul Amazon de doua ori mai puternic. (de retinut ca studiul este facut pentru USA).
Cum 65% din consumatori petrec mai mult de 1.5 ore pe zi pe Internet, 24% cred ca isi fac cumparaturile de pe Google sau comparatoarele de preturi (asta pentru vocile care acuza consumatorul online roman ca nu este educat).
Asumand ca pretul este implicit ca siintelegere cu consumatorul iata diferentiatorii:
– livrare gratuita
– review-uri si rating-uri la produse
– politica de inapoiere a banilor si produselor
– mai multe poze la fiecare produs
– marca de incredere
– modalitati diferite de plata
– mai multe culori ale produsului
– materiale video la produs
– livechat
Driverul principal de business pentru comertul online raman motoarele de cautare, 81% din cumparaturile de pe Internet fiind facute in acest mod.