Bataliile prezidentiale se dau in zilele noastre atat “offline” cat mai ales online, lucru care poate fi vazut cu usurinta in simpla navigare online. In Franta, cei doi candidati cheie de anul acesta Nicolas Sarkozy si Francois Hollande, folosesc din plin Internetul.
Compania care masoara in Franta impactul digital in cazul prezidentialelor se numeste NP Conseil. Este interesant cum sunt redactate aceste documente, cred ca sunt modele care pot fi luate in seama, atat ca layout cat si ca metodologie.
Bugetul pentru fiecare campanie online a fost stabilit in jur de 2 milioane Euro.
Dupa cum arata cifrele batalia a fost castigata de socialisti pe toate fronturile Social Media, care daca ne gandim , este mai degraba un mediu socialist-stanga decat extremist-dreapta. Imi permit o gluma spunand ca Facebook este un site socialist, atata vreme cat este permis doar “Like” 🙂
Trebuie de asemenea notata prezenta slaba pe mediul mobil, doar un singur candidat avand si aplicatii pentru SmartPhones, atat iPhone cat si Android.
Strategii cu retele de bloguri, situri dedicate, si concurenta pe situri chiar si gen Foursquare, urmatoarele batalii prezidentiale vor fi absolut delicioase din punct de vedere digital.
Vezi raport NP Conseil Alegeri Prezindetiale 2012 Franta
update : campania prezidentiala USA, unde campania e cotata la 142 milioane de USD