Update-ul facut pe blogul oficial de la Google spune ca in jur de 35% din cautari vor fi afectate de noii algoritmi, desi impactul notabil va fi facut undeva la 10% din cautari.
Caffeine, numele de cod al noului set de schimbari algoritmice, vine intr-un moment in care se produce ENORM de mult content, in special in Social Media. Google se pare ca a rezolvat problema indexarii masive si Caffeine este primul algoritm care incearca sa interpreteze time-line-ul gandirii utilizatorului.
Consecinta numarul 1 : continut nou ! Atata vreme cat siturile vor produce continut nou cu periodicitate, sansele lor vor creste in cautarile organice (cumva este o revenire a ceea ce se cerea masiv in 2005-2006, cand se agrega foarte mult). Cum se face aste pentru site ? Simplu : blog / forum + comunicate de presa pentru referinte ( gen comunicatedepresa.ro pentru Romania, gen prweb.com pentru afara).
De asemenea nu uitati de siturile din care Google preia News, in cazul in care puteti sa ajungeti cu continutul acolo ( lista de situri G-News).
Given the incredibly fast pace at which information moves in today’s world, the most recent information can be from the last week, day or even minute, and depending on the search terms, the algorithm needs to be able to figure out if a result from a week ago about a TV show is recent, or if a result from a week ago about breaking news is too old.
vezi mai multe informatii despre cum functioneaza Caffeine.
update decembrie : despre incidentele marketingului online in 2012