Bounce Rate ( numit si procent de iesire % ) este un termen folosit in analiza traficului websiturilor. Inregistram “Bounce” cand un vizitator paraseste o pagina sau un site fara sa mai viziteze si alte pagini in timpul sesiunii de navigare. Este important de remarcat ca nu exista un minim sau maxim de timp in care un vizitator pleaca ca sa inregistram un “Bounce” . Aceast interval este stabilit de softul de monitorizare web si de durata sesiunii. In mod normal aceasta este de 30 de minute. Daca un vizitator lasa un site incarcat timp de 31 de minute, inregistram un “Bounce”.

Asemenea, daca un vizitator ajunge intr-un site dintr-un motor de cautare sau un link extern si dupa vizualizarea paginii se inchide browserul, inregistram un “Bounce”. Bounce Rate se calculeaza impartind numarul de vizitatori unici de cate o pagina per numarul total de vizitatori ai sitului.

Indicatorul determina eficacitatea si performanta unui site. Cu cat e mai mic bounce-ul cu atat e mai bine si situl are o calitate mai mare.

Blogul ARBO Media are un bounce rate de 71.28% ceea ce inseamna ca e un indicator care poate fi mult imbunatatit prin :
– politica editoriala la nivelul tuturor blogurilor
– atingerea unor subiecte mai interesante per ansamblu
– expunere prin actiuni in blogosfera
scopul final este stabilirea acestuia ca o resursa demna de incredere

Pe de alta parte bounce-ul este mare si din cauza ca este un blog, in care posturile le citesti integral, intr-o singura pagina, este normal ca bounce-rate-ul sa fie mai mare, pentru ca practic dupa ce citesti o pagina, poti inchide.

Un magazin de articole sportive are o rata de 37% de bounce, la un numar de vizitatori asemanator. Aceasta este din cauza ca interesul este crescut pentru produsele din paginile sitului si derularea de pagini se face mai “adanc”.

Iar un site al unei firme industriale care vinde tevi rectangulare are 22,32% , fapt care reflecta interesul clientilor mare pentru produsele afisate si o specializare marita a vizitatorilor sitului.

Claudiu Gamulescu

 Te pot anunta daca apar noi eBooks din seria eQ, rezultate ale studiului de e-commerce in România, cursuri si materiale eLearning

 

Nu îmi plac mesajele de tip SPAM și îți promit că o să păstrez în siguranță adresa ta de email. Nu uita că te poți dezabona în orice moment dorești.

Te-ai abonat cu succes !

Seria "EQ, E-business Quotient,pregatirea inteligenta in afacerile online"

Am lucrat o serie de eBooks si materiale care trateaza aspecte legate de activitatea digitala. Pentru moment este disponibila Eq1 "Continutul Digital" si vor urma Eq2 "Analiza Afacerii Digitale", Eq3 "Marketing Online", Eq4 "Magazinul Online", Eq5 "Servicii pentru online" (in faza de tehnoredactare). 

Iti multumesc ! Urmeaza sa primesti un link de unde sa descarci eBooks