Bounce Rate ( numit si procent de iesire % ) este un termen folosit in analiza traficului websiturilor. Inregistram “Bounce” cand un vizitator paraseste o pagina sau un site fara sa mai viziteze si alte pagini in timpul sesiunii de navigare. Este important de remarcat ca nu exista un minim sau maxim de timp in care un vizitator pleaca ca sa inregistram un “Bounce” . Aceast interval este stabilit de softul de monitorizare web si de durata sesiunii. In mod normal aceasta este de 30 de minute. Daca un vizitator lasa un site incarcat timp de 31 de minute, inregistram un “Bounce”.
Asemenea, daca un vizitator ajunge intr-un site dintr-un motor de cautare sau un link extern si dupa vizualizarea paginii se inchide browserul, inregistram un “Bounce”. Bounce Rate se calculeaza impartind numarul de vizitatori unici de cate o pagina per numarul total de vizitatori ai sitului.
Indicatorul determina eficacitatea si performanta unui site. Cu cat e mai mic bounce-ul cu atat e mai bine si situl are o calitate mai mare.
Blogul ARBO Media are un bounce rate de 71.28% ceea ce inseamna ca e un indicator care poate fi mult imbunatatit prin :
– politica editoriala la nivelul tuturor blogurilor
– atingerea unor subiecte mai interesante per ansamblu
– expunere prin actiuni in blogosfera
scopul final este stabilirea acestuia ca o resursa demna de incredere
Pe de alta parte bounce-ul este mare si din cauza ca este un blog, in care posturile le citesti integral, intr-o singura pagina, este normal ca bounce-rate-ul sa fie mai mare, pentru ca practic dupa ce citesti o pagina, poti inchide.
Un magazin de articole sportive are o rata de 37% de bounce, la un numar de vizitatori asemanator. Aceasta este din cauza ca interesul este crescut pentru produsele din paginile sitului si derularea de pagini se face mai “adanc”.
Iar un site al unei firme industriale care vinde tevi rectangulare are 22,32% , fapt care reflecta interesul clientilor mare pentru produsele afisate si o specializare marita a vizitatorilor sitului.
Foarte bun articolul asta.As dori ca de fiecare data cand nu stiu ceva sa caut pe google si sa gasesc un site ca aceste cu bounce rate mic,,,fiindca e blog…si si eu sunt convins ca acum ca am terminat de citit articolul o sa inchid pagina…fiindca doar atat vroiam sa stiu…ce e bounce rate-ul.
Multumesc mult
Adevarat graieste Cezar; asta era tot ce cautam, daca la toate cautarile mele pe google as gasi astfel de pagini cred ca as fi cel mai fericit internaut! Cred ca este prima cautare pe google in care gasesc un raspuns foarte bine explicat.
Ar trebui dezvoltat un pic acest post. Sunt din ce in ce mai mult convins ca bounce rate-ul influenteaza pozitiile in SERPs.
@Sit – Bounce Rate-ul influenteaza pozitiile in SERP doar in masura in care paginile respective au o relevanta si o popularitate mai mica, ceea ce este foarte probabil. Inca nu exista dovezi ca BR este algoritm.
La un site de arta, cu un bounce rate in jur de 35
oki. deci sa intelg ca daca pe ultima luna, bounce rateul conform anallizei google analytics este de 40.93%, sunt la limita si daca trec peste nu e prea bine? am vazut siteuri [conturi analytics] al caror bounce rate este in jur de 70% si totusi continutul lor este citit, comentat, siteul ar trafic…
bounce rate-ul real il obtii daca elimini din google analytics intrarile de jos si de sus. fa un filtre pentru aceasta si apoi gasesti adevarata valoare care o iei in considerare
sa arat bouce rate-ul meu 🙂
* 40.97%
Bounce Rate
presupun ca e de bine 🙂
@Vlad – da, este de bine. Pentru un blog este un bounce-rate bun.
Buna,
Mi-a fost de ajutorul articolul. Sa mai postezi informatii referitoare la acest subiect, in cazul in care mai detii.
Eu am gasit acest link util, care vi-l recomand:
http://www.mavenec.com/blog/bounce-rate-google-analytics/