Poate un pic cam tarziu (deja se face o saptamana de la evenimentul numit Arena Ursilor), insa trebuia sa trag o concluzie.
Trec repede peste faptul ca evenimentul a fost frumos, lumea entuziasmata, atomosfera buna, ideile in eruptie libera, plus toate motivele pentru care Arena Ursilor va avea continuitate din punct de vedere al unui eveniment social. Multumesc Mentorilor ( Dragos Roua, Mihai Mafteianu, Adi Zamfira, Ionut Andrei, Ciprian Stavar, Doru Panaitescu ) pentru ca au dat o dimensiune noua proiectelor din concurs, multe dintre ele suferind schimbari majore in viziune. Si Ursilor pentru ca au dat proiectelor o dimensiune practica si realista ( Marius Ghenea, Calin Fusu, Peter Barta, Codrut Precup ).
Insa vreau sa insist asupra unor chestiuni practice, care dau consistenta si pot transforma acest eveniment intr-un fenomen de antreprenoriat in zona 7 Centru (Brasov, Sibiu, Mures).
1. Proiectele au avut substanta ca si idei sau functionalitate, nu au fost doar proiecte care aratau bine pe hartie. Trei dintre acestea au fost invitate la VC Connect pentru a merge mai departe la finantari mai mari de 100.000 Euro ( Shops on Facebook, TJobs si Videoguide).
2. Am intalnit cel mai traznit proiect vreodata auzit de mine in Romania, numit wannaseemycow.com si care isi propune sa vanda pe Internet dreptul de a avea o vaca intr-o ferma din Romania. Poate parea aiurea, insa la cate firme de lactate sunt, ar fi un vehicul nebun de marketing.
3. Am intalnit proiecte in care lumea a pus pasiune multa si unde, chiar daca nu rafinate intr-o forma finala corporate style, ideile vor reusi sa vada o forma. (HobbyRomania sau DigitalVillage)
4. Cu o rata de 6 proiecte care au plecat cu optiuni mai departe (din 11 prezentate) consider ca rata de reusita este foarte buna si putem da drumul la procesul care va deosebi Arena de celelalte proiecte : o atentie mare care se va pune pe follow-up si pe mentorship in viitor pentru proiectele rampate aici.
Poze de la eveniment se gasesc aici. Urmatorul eveniment va fi tinut in toamna tot la Brasov. Pana atunci puteti fi in legatura cu noi la evaluare@arenaursilor.ro . Din briefurile proiectelor prezentate gasiti mai jos. Personal am decis si eu sa ma implic in unul din proiectele prezentate si anume Digital Village.
Sorin Iatan
http://arenaursilor.ro/10.05.2010.dunda-park.html
Primul parc de distractii construit cu ajutorul comunitatii online
Compania D-Park a identificat Internetul si comunităţile sociale şi profesionale ca un instrument valoros pentru industria de divertisment de familie şi în acest scop compania isi va concentra eforturile asupra dezvoltării si sustinerii prin intermediul unei platforme online a unui parc de distractii in Romania pentru a oferi activităţi de divertisment pentru familie iesite din comun, unice si de calitate pentru oamenii din România si pentru turisti.
Axata pe afaceri online si divertisment de familie într-o piaţă online in expansiune si cu o nevoie de divertisment de familie D-Park este orientata spre a profita de o industrie profitabilă cu concurenţă scăzută şi o cerere mare de piaţă.
Noli Serban
http://arenaursilor.ro/12.05.2010.video-guide.html
VideoGuide este un proiect unic in Romania.
Conceptul VideoGuide se bazeaza pe una dintre cele mai inovatoare si de impact tehnologii inventate vreodata: Filmul.
Folosind filmul ca instrument de comunicare, prezentam Romania prin videostreaming. Astfel, incepand de la atractii turistice, imagini despre orase si incluzand hoteluri, pensiuni, restaurante, cluburi, centre pentru relaxare si distractie, am lansat
Marius Pop
http://arenaursilor.ro/07.05.2010.copywriting-continut.html
Copywriting si furnizare de continut web optimizat
Este un serviciu de copywriting pentru newslettere, site-uri noi sau campanii de SEO. Serviciile se ofera in pachete de articole scrise.
Complementar ofer si servicii pentru cresterea numarului de abonati relevanti la newsletter-ul respectiv sau servicii de SEO bazat pe rezultate.
Sansele de reusita ale acestui serviciu stau in faptul ca abordez un sector de business unde nevoia si interesul sunt tot mai mari (companii mici si medii) concurenta este foarte mica si experienta profesionala de scris materiale de vanzari si marketing direct ma avantajeaza din plin.
Mihai Gheorghe
http://arenaursilor.ro/07.05.2010.black-premium.html
Proiectul se refera la realizarea unui joc de genul browser based, bazat pe construirea si intretinerea unui oras. Acesta poate fi jucat accesand adresa web de pe orice tip de dispozitiv cu acces la internet, indiferent de locatie, folosind doar un browser (ex. Mozilla, IE, Chrome, Safari,Opera)
Jocul nu presupune downloadarea sau instalarea unui software. De asemenea este gratuit si poate fi jucat prin simpla inregistrare si logare. A nu se confunda cu cele de tip flash.
Calin Stefanescu
http://arenaursilor.ro/06.05.2010.tjobs.html
Tjobs.ro – este un serviciu de recrutare specializat in locuri de munca in strainatate in special, dedicat exclusiv recrutorilor profesionisti din Romania (agentiile de recrutare).
Tjobs.ro – este cea mai mare platforma de recrutare pentru piata externa existenta in Romania in acest moment, fiind utilizata de 450 de agentii de recrutare care indeplinesc standardele de calitate impuse de Tjobs.ro
Gabi Pioaru
http://arenaursilor.ro/06.05.2010.digital-village.html
Proiectul isi propune actiune in mediul rural din Romania, prin interactiune online asupra acestuia, scopul final fiind formarea comunitatilor, reasezarea valorilor, dezvoltarea pozitiva a resurselor de agricultura-turism si a altor valori aflate in mediul rural.
Proiectul se va desfasura sub forma de proiect-pilot pe 1-5 sate, dupa care rezultatele vor fi prezentate sub forma unui dosar si distribuite in mediul rural din intreaga Romanie. In cazul reusitei acestui proiect se vor crea foarte multe locuri de munca si se va recastiga mult din mandria locala, favorizand dialogul la nivel rural.
George Mailat
http://arenaursilor.ro/06.05.2010.i-want-my-cow.html
In principiu ideea din spate ar fi sa-ti “iei” vaca ta, adica pentru o suma modica platita lunar, sa ai posibilitatea sa vezi ce face vaca ta. Bineinteles evenimente cotidiene ar fi: mersul la pascut, la adapat, hranitul la ore fixe si “la piece de rezistance” mulsul (pentru mai mult interes se poate face manual).
Fiecare vacuta are albumul ei cu poze si “evenimente” deosebite din viata. Primesti odata la 6 luni-un an o scrisoare clasica de la “vacutza ta”, incluzand o fotografie, si bineinteles ai posibilitatea oricand sa vii in Romania sa-ti vizitezi vaca, sa bei lapte de la ea sa mananci branza sau sa o duci tu la “pascut”. Peisajul poate fi “asezonat” cu niste gaini, oi, purcei si cai, raspanditi aleator printre vaci.
Claudiu Revnic
http://arenaursilor.ro/06.05.2010.animated-comics-fantasy-accelerator.html
O platforma deschisa de creatie benzi desenate animate cu vanzare (isee) cu aplicatii buzz-tech (social media, ipad, iphone, smart-phones).
Benzile desenate au pus in miscare imaginatia fiecaruia dintre noi mici sau mari. AC este un catalizator de imaginatie, potiunea magica prin care fiecare caseta din pagina de benzi desenate prinde viata. Un episod va contine un set de 3 stripes si 9 casete (boxes) fiecare avand 1-2 minute de animatie. Fiecare caseta prinde viata, dupa ce mini-animatia anterioara s-a terminat.
Adi Stan
http://arenaursilor.ro/06.05.2010.facebook-shopbook.html
Proiectul isi propune producerea unei aplicatii care transporta in mediul Facebook magazinele online. Aplicatia produce o replica a magazinului online aflat la o adresa www.magazinultau.com la adresa apps.facebook.com/magazinultau
Pentru aceasta se vor folosi feed-urile XML care magazinele le au deja pregatite pentru comparatoarele de preturi si prin lucru direct cu clientul se va lucra la implementarea unui link usor de comunicat in mediul online, plus folosirea features care le ofera platforma Facebook (like, wall, pictures, video, etc )
Cristina Andriescu
http://arenaursilor.ro/06.05.2010.hobby-romania.html
Descrierea : ”Tu ce faci cu timpul tău liber ?” ; o piață de informații despre servicii și firme/cluburi de hobby-uri și alte activități pentru timpul liber, pe conceptul de „love brand” ce dă credibilitate firmelor participante care întrunesc standardele stabilite. Un site ce conține informații utile, articole de calitate și resurse cu un director național tip Yellow Pages cu liste de adrese de firme și cluburi, un forum de discuții. Varianta în engleză pentru expații care locuiesc în România (400 000 doar în București).
Alex Naftanaila
http://arenaursilor.ro/02.05.2010.bumbac-100.html
Un portal dedicat vanzarii de design-uri unicat si in acelasi timp dedicat promovarii artistilor si a mediilor si metodelor neconventionale de comunicare.
Bumbac100 este locul unde gasesti ce este mai nou in materie de idei, design si imbracaminte, unde poti sa comunici cu iubitorii de design si sa te faci cunoscut daca
esti un artist talentat. Vom folosi tricoul, cea mai folosita piesa de imbracaminte pentru profilul nostru target, ca suport de comunicare.
Aia cu vaca e absolut geniala. Si sincer cred ca ar tine la europeni obsedati de ecoturism.
Imi aminteste de un proiect danez http://betternow.org/ Cu o mica diferenta: nu donezi bani pt vaca ci pt niste copii saraci din Africa. “Deci, tot asa, doar ca altfel”.
:)))