Am tot primit zilele acestea informatii din diverse surse despre achizita facuta de Amazon, o mare lovitura de altfel, a magazinului online de pantofi Zappos. Un magazin cu o istorie care ascunde multa munca in spate. Am publicat acum cateva luni compiland mai multe surse o mica istorie a magazinului. Asadar, iata cele doua directii prin care Zappos a castigat piata.
Strategia de marketing a Zappos este bazata pe SEM , dupa care pe fidelizarea clientului. Nu vand ieftin ca sa le ramana bani pentru campaniile SEM, nu educa consumatorul pentru ca il considera deja educat. Eventual ii recomanda, daca cerinta se lanseaza. In momentul de fata are 17.000 de afiliati care ii transporta oferta mai departe. Au castigat foarte mult prin politica de livrare, reusind sa livreze in maxim doua zile in fiecare caz. La care au adaugat politica de inapoiere a banilor in caz ca marfa nu convine clientului. Un risc mare, dar si l-au asumat. Abia dupa 5 ani au reusit sa reduca inapoierea si nu era deloc mica … in jur de 25% … Initial numele lor a fost ShoeSite.com , dar succesul a venit abia dupa brandingul numelui Zappos.
Strategia de cheltuieli : 15% din profit merge la serviciul pentru clienti, 15% merge in marketing, si DOAR in SEM.
Intregul material pe blogul Hermes 2.9