Advertiserii din Franta, Spania, Italia si Marea Britanie au cheltuit peste cinci miliarde de euro pentru advertising online in 2006, suma care depaseste cheltuielile pentru publicitate inregistrate la nivelul intregii Europe in 2005, potrivit unui studiu al IAB Europe, transmite Brand Republic. Marketingul pe motoarele de cautare a atras 49% din totalul de 5,048 miliarde de euro cheltuiti pe advertising online, pe urmatoarele locuri aflandu-se publicitatea online de tip display (30%), mica publicitate online (20%) si e-mail marketingul (1,5%).
Dintre tarile ale caror cheltuieli de publicitate au fost monitorizate in studiul IAB, Marea Britanie cheltuieste de trei ori mai mult decat Franta, Spania si Italia la un loc, adica peste trei miliarde de euro pentru advertising online. În Franta, cheltuielile ajung la 1,15 miliarde de euro, in Italia la 480 de milioane si in Spania la 311 milioane de euro.
Studiul dat publicitatii de IAB Europa a fost compilat de PricewaterhouseCoopers. “Acesta este primul pas din telul nostru pe termen lung de a imbunatatii compatibilitatea informatiei in reteaua europeana IAB”, a declarat Alain Heureux, presedinte al IAB Europe. IAB Europe va da publicitatii datele privind cheltuielile cu publicitatea online pentru Germania, Finlanda, Austria, Olanda, Denmarca, Grecia si Croatia la inceputul lunii iunie.