Au trecut 7 ani de cand ma preocupa subiectul “SEO” si cred ca mai mult am spus ce nu trebuie facut decat ce trebuie facut. Pentru ca oamenii citesc articole pe Internet dupa care vor imediat rezultatul citit. Sa facem o tura prin cele mai importante elemente (pentru sfaturi de experti vizitati SeoPedia )
1. Titlul paginii (sau title tag). De departe cel mai important lucru in SEO. Este folosit si in SEO si in SERP (adica in rezultatele date de motoarele de cautare). Exprimarea aici trebuie facuta cat mai clara si cat mai pe subeictul articolului.
2. Headere (h1, h2). Aici parerile sunt impartite, unii zic ca nu, eu zic ca da. Face parte din algoritmii stabiliti initial in conceptul de motor de cautare, aranjarea pe h-uri. Singurul dubiu care il am este daca intr-o pagina unde se face abundenta de h-uri se mai tine cont. Insa intr-o structura normala de scriere, cred ca sunt importanti. Cel putin penrtu buna organizarea a paginii merita folositi.
3. Densitatea pe pagina. Am asistat la discutii unde se combatea daca e mai bine 5% sau 7%. Intre timp algoritmii au evoluat si acum se face interpretare pe o scara mai larga decat cuvantul in sine (se ia in considerare si contextyul, sinonime, etc). De dragul textului citit de utilizatori nu trebuie exagerat, insa pentru motive de SEO, cred ca e bine sa ai cuvantul cheie in cap cand scrii articolul.
4. Cuvantul-cheie in numele de domeniu. Acum 5 ani erau 80 de algoritmi, acum sunt peste 200 de algoritmi SEO si mai mult de atat, Caffeine peste ei in 2012. Insa da, se obtin rezultate mai bune cu domeniile care au cuvinte-cheie.
5. Linkurile reciproce. Da, sunt importante, insa nu au aceeasi greutate. Cand faceti schimb, sa va ganditi ca e ca la abtibilduri in curtea scolii. Faceti rost de linkuri bune, chiar daca presupune un efort mai mare.
6. Ancora, adica textul pe care se pune linkul. In continuare foarte important, face parte din algoritmii care nu se schimba. Daca cineva va pune un link, sa verificati ca este pe fraza care cuvinte referitoare la SEO.
7. ALT, adica descrierea imaginii. Parerile sunt din nou impartite. Eu cred ca are o importanta in clasificarea si verificarea imaginilor si a legaturii lor cu contextul. Este un efort in plus, care merita.
8. Meta-Tag-urile. Pe vremuri erau foarte importante, in zilele noastre nu. Am incercat la un moment dat un test cu structura de meta-taguri de la un ziar american si concluzia a fost dupa 3 luni in care am completat 15 metataguri pe fiecare articol ca nu merita.
9. NoFollow – Ar trebui sa existe o proportionalitate intre linkurile bune si cele cu no-follow. Nu exagerati cu nofollow
10. Pagerank – pe vremuri era foarte important, acum este mai mult ca si un concurs intre ego-ul webmasterilor. Nu il subestimez insa nici nu ii mai dau cea mai mare importanta. Cu cat e mai colorat, cu atat este mai bine, fara indoiala, insa trebuie coroborat si cu multa munca in paralel.
11. AdWords – este un mit legatura ca daca faci AdWords, vei fi mai bine listat. Cred ca toata lumea isi inchipuie asta si Google nu pera are cum sa combata o astfel de credinta. Eu cred ca daca ajungi la nivelul sa vrei asa ceva, deja ai incorporate multe cunostinte de SEO care incep sa faca diferenta.
12. DMOZ – alt mit care acum cativa ani facea valva . Insa creatorii DMOZ nu s-au gandit ca numarul de situri va exploda in sensul de astazi. Asa ca durata de inregistrare deja a crescut la 1 an si nu cred ca merita bagat in strategia de SEO, decat asa , ca submit si ce o fi, o fi.
13. SiteMaps – de asemenea aveau importanta pe vremuri, ii faceai treaba lui Google mai usoara. Insa acum , cu noile servere, noii algoritmi, nu mai are foarte mare importanta in SEO.
Concluzia : Daca vrei sa faci SEO ai doua sanse – fie sa creezi ce va de calitate, lumea sa ajunga la tine , sa te citeasca si sa produci efect, fie sa faci o munca titanica, adunand 0.1% din fiecare mic lucru facut, cu acelasi rezultat. Depinde de fiecare, si evident de dispozitia care o ai. Daca esti tanar faci multa munca de uzura, daca nu mai ai chef de ea, incepi sa schimbi strategia. Succes !